Instagram: Ostateczny przewodnik po mediach społecznościowych i marketinguNie jest tajemnicą, że serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest są nasycone użytkownikami. W rzeczywistości Statista podaje, że do 2021 roku na całym świecie będzie szacunkowo 2,1 miliarda użytkowników mediów społecznościowych. Biorąc pod uwagę te statystyki i popularność tych stron, coraz ważniejsze staje się, aby firmy z nich korzystały. Każda platforma ma swoje unikalne zalety i wady; jednak jeśli Twoja firma dopiero zaczyna działać w mediach społecznościowych lub chcesz rozszerzyć swoją obecność na konkretnej stronie, mamy kilka wskazówek, które mogą pomóc Ci zacząć. Czytaj dalej, aby odkryć tajniki marketingu na Instagramie, a także inne kluczowe wskazówki, jak możesz skutecznie wykorzystać media społecznościowe dla swojej firmy.

Jak ważne są Social media i dlaczego?

Najpierw porozmawiajmy o znaczeniu mediów społecznościowych. Jest to podstawa każdej cyfrowej kampanii marketingowej. Ważne jest, aby Twoja firma była obecna w mediach społecznościowych, ponieważ jeśli nie, tracisz potencjalnych klientów, którzy mogą nie znaleźć Cię w inny sposób. Najlepszą częścią mediów społecznościowych jest to, że nie jest to tylko jedna rzecz. Masz możliwość wyboru sieci, na których chcesz się skupić, w zależności od niszy Twojej firmy i klientów. Masz możliwość interakcji z klientami na poziomie osobistym. Jest to również świetny sposób, aby pozostać istotnym i aktualnym z najnowszymi trendami w Twojej branży.

Facebook

Facebook pozostaje jedną z najbardziej popularnych platform mediów społecznościowych, z 1,8 miliardami aktywnych użytkowników na całym świecie. Duża część sukcesu Facebooka wynika z łatwości jego użytkowania i możliwości dzielenia się postami z przyjaciółmi, rodziną i kolegami. Jest to również bardzo skuteczny sposób na marketing Twojej firmy. Dzięki możliwości stworzenia własnej strony, która będzie gościć Twoje posty, przyciski "Lubię to" i "Udostępnij", możesz łatwo dotrzeć do baz klientów. Niestandardowa strona na Facebooku pozwala na stworzenie bardziej spersonalizowanego, profesjonalnego wizerunku firmy. Co więcej, dzięki możliwości tworzenia ankiet, quizów, filmów i wydarzeń na żywo, możesz tworzyć angażujące treści, które sprawią, że Twoi zwolennicy będą wracać po więcej. Co więcej, potencjalny zasięg każdego postu, który publikujesz jest ogromny, z szansą na bycie widzianym przez każdego z Twoich zwolenników, jak również ich przyjaciół i rodzinę. Facebook posiada również platformę reklamową, która może być używana do kierowania potencjalnych klientów bezpośrednio.

Instagram

Instagram to kolejna niezwykle popularna platforma social media, szczególnie wśród młodych ludzi. Jest to platforma oparta na wizualizacji, co oznacza, że wszystkie zamieszczane treści mają formę obrazów lub filmów. Biorąc pod uwagę charakter Instagrama, jest to świetna platforma do wykorzystania dla firm ecommerce, ponieważ można na niej umieszczać zdjęcia produktów. Podczas gdy łatwość użytkowania jest taka sama jak w przypadku Facebooka, jedną z kluczowych różnic jest to, że Instagram jest przeznaczony głównie dla użytkowników mobilnych, podczas gdy Facebook jest dostępny na wszystkich urządzeniach. Po założeniu konta możesz korzystać z wielu różnych aplikacji, aby edytować i ulepszać swoje zdjęcia, np. dodawać filtry i grafiki. Następnie możesz opublikować swoje treści na swojej stronie na Instagramie.