Używamy naszych rąk do wyrażania siebie przez cały czas, ale większość ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy. Te gesty mogą pomóc Ci szybciej nawiązywać znajomości i skuteczniej nawiązywać kontakty - zarówno w życiu realnym, jak i online. Wiedza o tym, co one oznaczają, może pomóc Ci w szybszym nawiązywaniu znajomości i skuteczniejszym nawiązywaniu kontaktów - zarówno w życiu realnym, jak i w sieci. Na przykład: Jeśli spotkasz kogoś nowego i zaoferujesz swoją dłoń do uścisku, czy weźmiesz ją czy zostawisz? Ten mały gest powie Ci wiele o tej osobie.
The Wave: Znak powitania lub uznania
Fala to gest, który jest powszechnie używany w sporcie, ale może być również używany jako znak powitania lub uznania. Gest ten polega na podniesieniu ręki i poruszaniu nią w sposób falujący. Jest to gest swobodny i może być również użyty do pożegnania się z kimś. Kiedy jest używany do przywitania się z kimś, jest to przyjazny gest i pokazuje, że uznajesz jego obecność. Fala może być również używana do uznania kogoś podczas jazdy samochodem. Jeśli prowadzisz samochód i widzisz inny samochód, który znasz, możesz użyć fali, aby pokazać, że je widziałeś. Ważne jest, aby zauważyć, że fala nie jest tym samym, co kciuk w górę. Kciuk w górę jest pozytywnym gestem, podczas gdy fala jest przyjaznym gestem, który nie ma konkretnego znaczenia.
Dotykanie twarzy: Pokazuje twoją wrażliwość i to, że czujesz się niekomfortowo
Jeśli dużo dotykasz swojej twarzy podczas rozmowy z kimś, to pokazuje, że jesteś niespokojny lub czujesz się nieswojo. Dotykanie twarzy to znak, że nie jesteś pewny siebie w rozmowie i próbujesz znaleźć sposób na złagodzenie swojego niepokoju. Kiedy to robisz, prawdopodobnie również wiercisz się rękami lub dopasowujesz swoje ubrania. Możesz także klikać długopisem lub stukać stopą. Jeśli to robisz, zatrzymaj się. Weź głęboki oddech i spróbuj się uspokoić przed ponowną rozmową z tą osobą. Pomocne może być myślenie o pozytywnych rzeczach, takich jak ulubione miejsce lub szczęśliwe wspomnienia. Możesz też skupić się na swoim oddechu - weź głęboki wdech, a następnie powoli wydech, powtarzając tę czynność kilka razy.
Trzymanie czegoś: Pokazuje twój profesjonalizm, pewność siebie i autorytet
Jeśli trzymasz coś w ręku podczas rozmowy z kimś, pokazuje to, że jesteś pewny swoich myśli i czujesz się komfortowo w danej sytuacji. Trzymanie jakiegoś przedmiotu może sprawić, że będziesz wyglądać bardziej profesjonalnie, np. podczas wygłaszania przemówienia, lub że będziesz wyglądać autorytatywnie, np. podczas rozmowy z kandydatem do pracy. Trzymanie schowka podczas rozmowy z kimś jest częstym przykładem tego. Pokazuje to, że kierujesz rozmową i jesteś pewien, że osoba siedząca przed tobą jest odpowiednia do tej pracy. Trzymanie małego notesu lub podkładki pod papier również może sygnalizować pewność siebie i profesjonalizm - zwłaszcza jeśli robisz notatki podczas spotkania lub rozmowy.
- Admin