Uncategorized

Wybieramy kawę do firmy – jakie aspekty będą kluczowe?

Na tyle przywykliśmy do kupowania kawy w markecie, że prawie w ogóle nie zastanawiamy się nad tym, jaki produkt wybieramy. Jest to zazwyczaj ten, na który padł nasz wybór poprzednim razem, a my byliśmy usatysfakcjonowani smakiem kawy. Oceny można dokonać patrząc na różne aspekty, a eksperci zwracają nawet uwagę na wyważenie, cielistość, konsystencję i kwasowość, co przekłada się także na smak. Podczas wyboru kawy, powinniśmy wiedzieć zatem, na jakie aspekty my powinniśmy zwracać uwagę.

Pragniemy najlepszego smaku? Postawmy na kawę ze świeżego wypału

Nie ma ku temu najmniejszych wątpliwości – najlepsza kawa do firmy to zawsze będzie ta, która pochodzi prosto z palarni kawy. Często tłumaczy się to porównaniem do smaku świeżego chleba dopiero wyciągniętego z pieca. Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że bochenek chleba, który przed chwilą opuścił piekarnię będzie smakował nam lepiej, niż ten czerstwy i kilkudniowy. Jest on wciąż jadalny, jednak doznania smakowe są nieporównywalne.

 To zatem taka sama zależność, jak w przypadku kawy. Kupując bezpośrednio od palarni zyskujemy znacznie lepszy smak, niżeli podczas zakupu kawy w markecie, której wypalanie miało miejsce wiele miesięcy temu. Jeśli potrzebujemy kawy do biura, musimy mieć to na uwadze.

Palarnie prowadzą sprzedaż kawy, stąd będzie łatwo taką kupić. Dodatkowo, nie będzie to o wiele droższy zakup od wyboru marketowej kawy. Produkty tego typu zamówmy chociażby za pośrednictwem Internetu.

Produkty dostępne w palarni prezentują wysoką jakość i zawsze mamy gwarancję tego, co znajduje się wewnątrz opakowania. Możemy swobodnie przebierać w gatunkach kawy, pochodzących z wielu plantacji i dokonywać wyboru stopnia wypalenia ziaren. Będą to zatem takie produkty, które wygrał by każdy ranking kawy ziarnistej.

Istotne jest to skąd pochodzi dana kawa…

Kawę w głównej mierze uprawia się na kawowym pasie, czyli między zwrotnikiem raka i koziorożca. Każdy kontynent może pochwalić się innym smakiem kawy, jednak zdarza się nawet, że pewne różnice w ziarnach pojawiają się na tym samym kontynencie. Bierze się to przede wszystkim z odmienności gleb, sposobów przetwarzania ziaren oraz metod upraw.

Kawa w sprzedaży masowej, w przeważającej części pochodzi z plantacji przemysłowych, czyli takich gdzie zarówno uprawa kawowca, jak i przetwarzanie ziaren ma skalę przemysłową. Z uwagi na to kawy, które trafiają na masowy rynek sprzedaży, bardzo często posiadają zbliżony do siebie smak.

Całkiem inaczej wygląda to, jeżeli chodzi o te mniejsze plantacje, gdzie dokonuje się zbiorów ręcznych, a ziarna suszone są na słońcu. Plantacje, którymi zajmują się całe rodziny, najczęściej transportują zebrane ziarna do lokalnych, tradycyjnych palarni, gdzie uzyskuje się wyjątkowy smak kawy. Bez wątpienia są to najlepsze produkty, które powinny znaleźć się w każdym dystrybutorze kawy w firmie oraz w naszych domach.