Uncategorized

Narzędzia SEO dla profesjonalistów i amatorów, czyli pomoc w pozycjonowaniu

Specjaliści SEO w procesie diagnostyki SEO, optymalizacji i pozycjonowania stron korzystają z szeregu narzędzi, mających cały ten zbiór działań ułatwić. Nie istnieje jedno, idealne narzędzie czy nawet zestaw narzędzi, które gwarantują pełny sukces. Po pierwsze, każdy specjalista stosuje zestaw programów, który mu najlepiej służy. Po drugie, narzędzia nie dadzą długofalowego sukcesu w pozycjonowaniu. Stanowią raczej półśrodek, niż złotą metodę. Mają ułatwiać i wspomagać skutecznie pozycjonowanie strony w google, ale potrzebują także stojącej za nimi osoby znającej temat.

Najpopularniejsze narzędzia SEO

·         Google Search Console – to jedno z najpopularniejszych profesjonalnych narzędzi do pozycjonowania strony google;

Crawlery (m.in. Sitebulb, Screaming Frog SEO Spider, Ahrefs lub JetOctopus ) – analizujące strukturę i wydajność strony;

·         Senuto, Semstorm, Semrush – oprogramowanie do analizy widoczności i pozycji;

·         Yoast SEO – wtyczka wspierające pozycjonowanie serwisu, dla WordPressa;

·          WP Super Cache – wtyczki do optymalizacji wydajności;

·          Wtyczki do generowania sitemap dedykowane np. dla PrestaShop;

·         Ahrefs, Majestic, Link Research Tools, SEO SpyGlass, Moz OSE – narzędzia do analizy profilu linków;

·         Google Analytics;

·         Google Trends;

·         Google PageSpeed Insights;

·         Google Structured Data Testing Tool;

·         SurferSEO – narzędzia do analizy czynników i badania konkurencji;

SEO w ujęciu strategicznym

Z perspektywy strategicznej pozycjonowanie strony internetowej i optymalizacja stanowi pozyskiwanie ruchu bez konieczności posiadania budżetu na każde kliknięcie. Kosztowne kreowanie ruchu na stronie pod pozycjonowanie google ma miejsce na przykład w przypadku reklam PPC lub kupowania powierzchni reklamowej w portalach. Jako pozycjonowanie stron internetowych rozumiana jest również obecność w jednym z najpopularniejszych mediów, jakim jest wyszukiwarka Google. To wisienka na torcie dla wszystkich kampanii i strategii seo, ponieważ chodzi w nich właśnie o znalezienie się najwyżej możliwie w wynikach wyszukiwania w Google. Podejmowane działania z zakresu pozycjonowania stron seo mają przybliżyć naszą stronę do pierwszej odsłony wyników wyszukiwarek Google. Dodatkowo, pozycjonowanie za granicą i na rynku krajowym tłumaczy się jako zapewnienie punktu styku między marką i klientem w momencie, gdy ten poszukuje informacji lub konkretnej oferty (to bardzo istotny element wędrówki klienta w zasadzie każdej branży).

Proces pozycjonowania stron w google powinien być postrzegany jako element całej strategii digital marketingu, a nie jako pojedyncze strzały (w tym kontekście pojawia się najczęściej sformułowanie kampania SEO). Jednak należy pamiętać, że działania z zakresu skutecznego seo nie są w zasadzie osadzone w konkretnych ramach czasowych, ponieważ muszą stanowić ciągłość  dla skutecznego pozycjonowania. Pozycjonowanie strony google trwa przez cały czas i nie należy oczekiwać, że któregoś dnia strona będzie wystarczająco wypozycjonowana dla utrzymania stałego efektu. Pozycjonowanie stron łódź to proces ciągły, ponieważ wyniki wyszukiwania dla każdej frazy to gra o sumie zerowej i trzeba mieć dodatkowo na uwadze ciągłą aktywność konkurentów, która zmusza nas do aktywności w celu ich przegonienia. Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie utrzymywać satysfakcjonujące pozycje w wyszukiwarkach. Właśnie z powodu mnogości tych czynników i w zasadzie brak stabilizacji, za skuteczne pozycjonowanie strony należy płacić nawet w momencie, gdy witryna osiągnęła satysfakcjonujące pozycje w Google.