Uncategorized

Co sprawia, że pozycjonowanie stron często uznaje się za lepsze rozwiązanie niż linki sponsorowane?

Jeśli nasz biznes skupia się w dużej mierze wokół Internetu, wymaga się podejmowania wszelkiego typu promocyjnych działań, aby możliwe było budowanie wizerunku, pozyskiwanie klientów, a w konsekwencji zwiększenie zysków ze sprzedaży. W Internecie możemy reklamować się na wiele różnych sposobów, a wiele marek wykorzystuje do tego reklamy Google AdWords, które oznaczają współpracą z samym Google. Spora część osób jest jednak zdania, że znacznie lepszym wyjściem będzie pozycjonowanie stron, a zatem szeroko pojęte działania pod kątem SEO.

Popularne, organiczne pozycjonowanie stron to nie jest to samo, co kampanie reklamowe Google AdWords. Większość specjalistów dowodzi, że choć obydwie metody mają cele promocyjne, warto stosować je na kompletnie innych etapach popularyzacji swojej marki. Zarówno pierwsza, jak i druga opcja ma swoje wady i zalety, przeciwników i zwolenników, natomiast większość jest jednak zdania, że to pozycjonowanie SEO jest bardziej opłacalne, niżeli sponsorowane linki Google Ads.

Systematyczność i cierpliwość, receptą na dobre wyniki

Reklamy Google Ads cenione są szczególnie za to, że dosłownie w kwadrans po zatwierdzeniu kampanii, w wyszukiwarce Google będą się wyświetlać nasze reklamy. Nie ma wątpliwości, że to o wiele szybciej, niż dzieje się to podczas organicznego pozycjonowania stron WWW, jednak korzyść ta jest względna. Mowa tutaj bowiem o rozwiązaniu, dzięki któremu nasza witryna pojawia się w wysoko w reklamowej sekcji wyszukiwarki Google, natomiast jedynie podczas trwania kampanii. Naturalne pozycjonowanie mimo, że trwa o wiele dłużej, a nakłady pracy są nieporównywalnie większe, pozwala uzyskać trwalsze i stabilniejsze efekty. Co więcej, pod pewnym względem działania te są darmowe w porównaniu do reklam AdWords, chociaż usługi agencji SEO bezpłatne przecież nie są.

Linki wyszukiwania organicznego cieszą się większym zaufaniem

Chociaż prawda jest absolutnie inna, użytkownicy w sporych ilościach są zdania, że jeśli firmę stać na reklamy Google Ads, ich oferta będzie posiadała droższe produkty lub usługi. Na ogół, sponsorowane linki nie są darzone zbyt dużym zaufaniem, gdyż internauci mają świadomość tego, że ich widoczność to wynik płatnych działań, a nie jest to skutek popularyzacji marki. To korzyść szczególnie dla tych, którzy decydują się na organiczne pozycjonowanie Google, ponieważ naturalne wyniki wyszukiwania jawią się jako bardziej zaufane. Internauci zwykle działają według pewnego schematu, kiedy szukają usług oraz produktów za pośrednictwem wyszukiwarki. Polega on na wprowadzeniu fraz, które dobrze precyzują potrzeby, po czym dochodzi do wyboru jednego, lub kilku z pierwszy linków w wynikach wyszukiwania, a te sponsorowane zwykle umykają naszej uwadze.

Stosując jakąkolwiek formę promocji, należy brać po uwagę fakt, że każda z opisanych metod nadaje się do innych celów. Jeśli zależy nam na szybkiej reklamie sezonowych promocji, eventów czy wyprzedaży, zdecydowanie lepiej sprawdzi się AdWords. Z kolei pod kątem długoterminowych celów i stałej pracy nad wizerunkiem w sieci, zaleca się organiczne pozycjonowanie stron internetowych.